Táplálkozásom…

Két éve, amikor az egész életmódváltásomat elkezdtem, tértem át a vegetáriánus életmódra. Ami nem teljesen vega életmód volt, hisz halat ettem, valamint állati eredetű dolgok is voltak az étrendemen, mint a tej, tejből készült ételek, sajtok, kefír, tejföl, valamint rengeteg sajt.

Az elképzelésem, elméletem, hogy hús nélkül, sok zöldséggel, gyümölcssel minőségibb táplálkozást valósíthatok meg, ami öreg koromra megtérül, és fitt öregember leszek. De mivel az emberi szervezetnek szüksége van állati fehérjére, tartottam meg a tojást, halat. Sporthoz meg pláne szükség van a fehérjére! Akárki akármit mond, az ember vegyes táplálkozású, pont.

Két éve élek “húsmentesen”, vegaként. Hihetetlen nagy szívás. Ha nem magadnak főzöl, vagy nem főznek rád külön, akkor kihívás, akár egy csumira elmenni, hisz a magyar koszt húsból, meg húsból, és egy kis húsból áll. Anyósom a húsmentes kajákat is zsírral készíti el! – Kis túlzással. – Nehéz a húsmentes táplálkozás, de itt az éttermi kajákra gondolok. Meg egyébként az olcsó húsmentes evés itt fordul az ellenkezőjére, hisz pár grillezet zöldséget simán lenyomnak a torkodon egy bélszín árában, rendkívül nagy nyereséggel. De ez egy másik történet. És persze ne vegyük most a fővárost, ami a vega-vegán táplákozással szenvedőknek igazi kánaán! Vidéken meg marad a rántott sajt.

Az idei év elő kihívásának a húsvéti böjti időszakot szántam, hogy vegából vegán legyek húsvétig, azaz húsvét vasárnapig semmi állati eredetűt nem eszem. Se tojást, se tejet, se sajtot. És most ne menjünk bele abba, hogy a méz állati eredetű vagy sem.

Nyugdíjas anyukám, aki remek házi séf, szeret kisérletezni, és bírja a kihívásokat, főz rám naponta, így a vega ebédem minden munkanapra biztosított. Most ezt kellett átfordítani vegánra. Így a soktojásos tésztát durumtészával pótolni, valamint a tejszín rizstejszínnel, és a többi. Így sikerült búzafehérjéből készített szejtánból bakonyi “sertésszeletet” enni.

Bakonyi sertésszelet szejtánból rizstejszínből, durum nokedlivel

A betűtésztás paradicsomleves is durumtésztás lett.

Paradicsomleves

Valamint a teljesen hamis gulyásleves is így került terítékre, szintén szejtánból.

Vegán gulyásleves

Szóval rengeteg lehetőség van vegán étrend szerint étkezni, csak kreatívitás, és vállalkozó szellem kell hozzá, és nyitottnak lenni az újra.

És itt jön a de… Kb. két hét vegán étrend után a sport, a futás, kezdett nehezemre esni, csökkent a teljesítményem. Pedig még BiotechUSA(x) rizsfehérjét is vettem. és ittam a futások után, mert féltem a fehéjrehiánytól. Mert bár a sok fehérje tönkreteszi a vesét, a kevés szintén. Volt olyan 12 km-em, hogy a végére teljesen eléheztem, olyan szinten, hogy összeestem az ajtóban, amikor hazaértem. Hiába konzultáltam az étrendváltás előtt dietetikussal, a bőrdokim mondta meg a frankót. Kimerült a máj, legyengült az immunrendszer. Hiába a növényi fehérje, vannak olyan esszenciális aminósavak, amiket nem fogok tudni előállítani a szervezetemnek. Kicsit le volt eresztve az immunrendszerem, de a vegánság megadta a kegyelemdöfést. Így nem marad más hátra, mint visszaállni a húsevő életmódra, így újra csirkét ettem, és a nagy kedvencemet a marhahúst (steak, hamburger, és vadas formájában). Mondanom se kell, hogy a húsevéssel mintha megint javulna a teljesítményem. Pedig amikor ott álltam a boltban a húspult előtt, percekig futkosott a hátamon hideg a gondolattól, hogy ezekből ennem kell. Vicces volt.

De a folyamatnak még nincs vége. A héten csináltatok egy vérképet, hogy megtudjam, akadt-e gond a táplálkozásom miatt – bízom benne, nem. Aztán a továbbiakban a labor eredménye után folytatom a saját táplálkozáselméletem alakítását.

Folyt. köv.

Hozzászólások